miercuri, 16 aprilie 2014

26. Cum am devenit tată la 71 de ani.

15 iulie 2011

    Denecrezutele aventuri ale lui Dom Engineriu în Ţara Vasilcăi
    26. Cum am devenit tată la 71 de ani.
    Vulpa a venit la mine, cu Vulpi, bineînţeles, să mă întrebe dacă mie nu mi se pare că Vulpi5 este cam întârziat mintal. Ceilalţi patru fraţi ai lui, Vulpi1, 2, 3 şi 4 spun ei, sunt nişte vulpi normale, au şi plecat de acasă, şi-au găsit logodnici, acum statul blagoslovindu-ne şi cu această instituţie fără obiect, şi-au făcut vizuini tot pe aici prin Cosoneşti şi se descurcă singuri. Vulpi5 parcă nici nu ar fi vulpe. Le spune că el are treabă, trebuie să se ducă la şcoală, că e mic, că vrea să termine şi liceul, să dea bacalaureatul şi să-l ia cu 10. Asta este ceva contra naturii vulpeşti îmi spune şi Vulpi cu toată seriozitatea. Ei nu mai ştiu ce să facă. Acum trebuie să pună de un nou rând de vulpişori, că loc este, mâncare este, lumea este foarte înţelegătoare cu vulpile şi cu vulpişorii pe aici. Mai ales câinii o ţin numai într-o joacă. Pisicile se mai strâmbă la ei dar vulpile sunt apărate de câini. Toate bune, dar ce se fac ei cu Vulpi5? L-au dat afară din vizuină, dar el stă la intrare şi plânge întruna. N-aş putea eu să-i ajut?
    Ce pot face eu? Niciodată nu m-am gândit că Vulpi5 ar putea rămâne pe drumuri şi nu numai atât, să fie dat afară de către proprii lui părinţi. Dar dacă mă gândesc mai bine, eu sunt de vină. Eu le-am schimbat viaţa. Iar pe Vulpi5 eu am aranjat să fie primit la şcoală, eu l-am lăsat să călărească pe calculator cât vrea, în loc să-l trimit după şoareci. Ce şoareci? Cornul şi iaurtul, astea sunt delicatesele pe care le admiră, iar dacă îi dă Vasilca şi nişte brânză de vaci, atunci se simte în lumea zeilor daci.
    Ce inimă aş putea să am să-l las să stea în ploaie şi frig la gaura vizuinei. Nu-i pot face aşa ceva. I-am dat un telefon lui Fifi, doar era casa ei, Villa Cosonaria, luată cu banii din zgărzile alea cumpărate de la Alu. Când a auzit, a sărit în sus ţipând.
    - Cum să laşi pe drumuri biata fiinţă? Cum aş putea eu să mai vin acolo şi să dau ochii cu Vulpa? Fă tot ce trebuie să se simtă şi el bine.
    Ia uite unde era mămoasa … L-am chemat pe V5 şi l-am întrebat dacă vrea să stea la Villa Cosonaria.
    - Cum să nu vreau? Nu e aici calculatorul? Şi mata Nene Engineriu, şi Tanti Fifi. Dar pot să mă duc să-i văd mereu pe Tata Vulpi şi pe Mama Vulpa?
    - Sigur puişor. Doar că o să mai vină acolo în vizuină alţi fraţi mai mici.
    - Bine, o să stau aici cu tine. Îmi dai voie să te tutuiesc?
    - Spune-mi cum vrei tu.
    Acum are biroul lui ...
    Aşa că i-am făcut un birou pe măsura lui, un dulap unde să-şi ţină clasoraşul cu timbre, date de mine dar şi linse de la ceilalţi copii din şcoală, caietele de şcoală, pixul şi un telefon mobil. Amăsii a schimbat la frigider clanţa, a pus-o mai jos să poată deschide şi V5, să nu rămână nemâncat, i-a meşterit şi o uşiţă batantă în uşa vilei, şi l-a învăţat cum să-şi ţină coada când intră, să nu-i rămână prinsă în uşă.
    Vasilca era încântată, de parcă era şi al ei.
    - Acu are şi cupilu un loc al lui, că numai pe mal se zmiorcăia.
    - Dacă ştiai că se zmiorcăie, dece nu mi-ai spus?
    - Păi n-am ştiut că e al dumneavoastră, Dom Engineriu!
    - Ptiu, pacoste. Acu o să-mi iasă şi vorbe pe Vale.
    - Pe Vale? Toată ZONA ştie că e al dumneavoastră. Mai ales că vă seamănă leit. Cu urechile alea …
    Era să leşin. Toată ZONA râdea de mine. De la Băniţadava până la Germiseara. Parcă îi auzeam pe toţi dacii
    - Hă, hă, hă, hi, hi, hi
    Şi nu numai atât. Munţii mai au şi ecou pe acolo
    - Hă, hă, hă, hi, hi, hi
    Ce faci Ionescule, ai luat-o razna? N-am mai pus liniuţa aia de dialog, pentrucă ăsta este deja un monolog. Ştii bancul cu Mambo? M-am boşorogit de tot. La 71 de ani te trezişi cu un plod de nici un an care este la şcoală în clasa a treia şi care-ţi ia calculatorul …
    Trebuie să-i iau un I-Pad de care are şi Boku. Dacă până şi ăla se descurcă cu el, o să ne descurcăm şi noi.
    Am zis NOI?

2 comentarii

  1. Excelent!
    Comentariu by Peter — 15 iulie 2011 @ 08:06
  2. Ştiri cutremurătoare pentru întreaga ZONĂ aflăm de la cunoscutul domn Corneliu Airinei
    “Scandal!!! Senzational!!! Fotografii compromitatoare cu doamna Fifi si Vulpi! se pare ca V5 are alta mamă nu alt tata. Urla ZONA si se pare ca scandalul a ajuns si la PV adica la palatul victoria! ZONA a fost luata cu asalt de fotoreporteri insotiti de caini lupi. in timpul asta Dom Ingineriu a fost vazut iesind clatinandu-se din taverna “La vulturul cu toarta”. se preconizeaza o ruptura intre DI si doamna F, intre Vasilca si Domcamion si intre Boc si presedintele Basescu. allez la France!”
    Ştirea şi poza ce face acum ocolul Zonei le găsiţi aici:
    http://poezierocada.ning.com/profiles/blog/show?id=3232176%3ABlogPost%3A27670&unfollow=1&xg_source=msg_com_blogpost
    Comentariu by Cornelius Ionescu — 15 iulie 2011 @ 13:50

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu