miercuri, 16 aprilie 2014

8. Despre Daci numai de bine

18 mai 2011

    Denecrezutele aventuri ale lui Dom Engineriu în Ţara Vasilcăi
    8. Despre Daci numai de bine
    Îmi plac recidiviştii. Recidiva e mă-sa învăţăturii. De-aia învăţăm greu şi când credem că ştim tot, uităm tot. De-aia merg când pot prin ZONA Cetăţilor dacice. Iar când nu pot, tot mă duc. Ce ne-am face dacă ne-am trezi dimineaţa cu creierul cu un DELETE mare, mare de tot pe el? Poate am fi fericiţi, dar acea fericire pe care nu o doresc nimănui, fericirea din Scripturi. Fericiţi cei săraci cu duhul. Fericiţi cei ce-s simpli executanţi, care nu-şi fac probleme, nici nu caută soluţii, pentrucă nu au la ce. Fericiţi aceia care se roagă tot timpul, de uită şi pentru ce se roagă. Imbecilii sunt fericiţii totali.
    - Alo, Vasilca, ce faceţi voi pe acolo?
    - Bine, Dom Engineriu, foarte bine. Dom Camion o să aibă un copil.
    - Vai ce mă bucur pentru el! Dar cu cine îl face?
    - Vai Dom Engineriu, se poate să spuneţi aşa ceva? Cu mine, bineînţeles.
    - Ce surpriză! Şi cum o să-i spuneţi?
    - Noi ne-am gândit că atunci când s-o face mare, să se facă engineriu, aşa ca mata, că de când te-am cunoscut noi pe mata, ni s-a întors viaţa. Nu mai putem nici să bem, nici să fumăm, ne ţinem de treabă şi merge, merge bine. Aşa că, dacă vrei mata, noi vrem să-l cheme Engineriu.
    - Vasilco, pe mine nu mă cheamă Engineriu şi nici nu sunt inginer.
    - Nuuuu? Cum asta? Toată valea vă ştie de Dom Engineriu … Da cum vă cheamă?
    - Uite că mă cheamă Ionescu.
    - Şi vrei mata să-i spunem lu’ ăla micu’ Camion Ionescu?
    - Daţi-i şi voi un nume de pe aici, aşa se face.
    - Da, aveţi dreptate. O să-i spunem Traian.
    - Cum Traian? Ce, Traian a trăit pe aici?
    - Eu ştiu? Când deşchid televizorul, doar de Traian se vorbeşte. Iar el doar de Moguli vorbeşte. Cine o fi fost Moguli? S-a bătut pe aici Traian cu Moguli? Să-i zic Moguli? Moguli Camion parcă ar merge mai bine.
    - Dece nu-i zici cu un nume de dac de-al nostru de pe aici? Zi-i Napoleon, sau zi-i Atila. Sau Vladimir. Sunt nume neaoşe de daci.
    - Şi cum să-l strig, - Nea Poleoane, ia şi tu baliga aia de la vaci sau - Atila, vezi că te-ai căcat pe tine. Nu-ş ce să fac Dom Engineriu. Mai bine nu mă apucam să-l fac.
    - E cam târziu acum. Eu zic să dormi liniştită şi mâine dimineaţă cu ce nume te-oi scula în cap, aşa să-i zici.
    - Aşa o să fac, Dom Engineriu. Ştiam că tot la dumneata e scăparea. Cu ce m-oi scula în cap, aşa o să-l chem.
    - …
    Demult de tot, când mai fusesem pe la Sarmisegetuza, am picat chiar la o lecţie. Ne-am aşezat şi noi pe o piatră, că erau destule şi am ascultat, nerăbdători să sorbim din nectarul ştiinţei istorice. Un conferenţiar sau poate asistent, explica unui grup de străini ce ajunseseră pe aici prin cine ştie ce pliu al timpului, cum devine cazul cu istoria locului. Cum dacii, conduşi de către Decebal au construit cetatea, că mai sunt cetăţi şi prin jur, cum s-a certat Decebal cu Traian pentru podul de la Turnu Severin, care să-l construiască primul, cum a venit Traian cu cavaleria lui peste munţi de a căzut chiar în spatele lui Decebal … cum au spart cu berbecul zidurile de trei metri grosime, o serie întreagă de expozeuri care de care mai pline de învăţăminte, pentru toate vârstele. Traducătoarea se ştergea mereu cu batista pe faţă, rugându-se probabil de Zamolxe să se termine mai repede chinul. Conferenţiarul tocmai arăta spre sanctuarul mare rotund, spunând că acolo erau aruncaţi în sus dacii cei mai viteji şi-i prindeau în suliţe. Unul din străini l-a întrerupt, traducătoarea s-a mai şters odată cu batista, căutând din ochi un prosop mai mare şi a grăit
    – Vlad Ţepeş a trăit aici?
    - Nu, nu Vlad Ţepeş a trăit aici. Decebal a trăit aici.
    - A, deci Decebal şi cu Traian au trăit aici, nu?
    - Da, doamnă. Şi aşa a apărut poporul român.
    Toată lumea a fost mulţumită, lecţia s-a terminat, noi ne-am dus să vizităm cetatea. Fără ghid.
     
     

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu